Rutes BTT

• Cam√≠ Natural de la Muga

El cam√≠ Natural de la Muga segueix el curs del riu la Muga i connecta diferents Espais Naturals de Girona, com l’Espai d’Inter√®s Natural (EIN) de l’Alta Garrotxa, l’EIN de les Salines, l’EIN dels Penya-segats de la Muga i El Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empord√†. Al seu pas es van descobrint diferents h√†bitats associats al riu, des del Bosc de Ribera fins a les planes fluvials, unint d’aquesta manera els Pirineus amb el Mar Mediterrani.

Al llarg d’uns 40 quil√≤metres, el Cam√≠ Natural passa pels termes dels municipis de Sant Lloren√ß de la Muga, Terrades, Boadella i les Escaules, Pont de Molins, Cabanes, Peralada i Castell√≥ d’Emp√ļries-Empuriabrava. A trav√©s d’una ruta que permet practicar activitats com la pesca, el cicloturisme, el senderisme, ja que pot realitzar-se a peu, bicicleta o amb cavall.

PODEU VEURE EL MAPA FENT CLIC¬†AQU√ć

Font: Ministerio de Medio Ambiente

img_2381_tcm7-157064_1         1127877

• Cam√≠ Vilabertran, Bunker, Observatori, Castell de Mont Roig a Vilabertran

Es surt de Vilabertran direcci√≥ cap a Cabanes i d’all√† cap a Biure, un cop som a Biure agafem el corriol del costat del riu i tot recte fins a Agullana 4‚ÄĮkm aproximadament, girem a la dreta cap al Castell de Mont-Roig, abans de fer la pujada final seguim recta fins el Bunker/Observatori de Mont-Roig, un cop explorat baixarem mig km i a l’esquerra tindrem acc√©s a un corriol estret, hi ha un petit tram de 5 metres que es far√† a peu i finalment estarem al Castell, llavors baixem fins a arribar a la carretera de Darnius i podrem anar agafant camins fins a arribar a Cabanes i finalment Vilabertran o b√© seguit utilitzant la carretera de Darnius fins a Vilabertran.

• ¬†36,53 km (Nivell Moderat)
    • PODEU VEURE EL MAPA FENT CLIC AQU√ć

1200px-Castell_de_Mont-roig_(Darnius)

• Cam√≠ Vilabertran, St. Quirze de Colera, Espolla a Vilabertran

Ruta apreciable i f√†cil fins a St. Quirce de Colera, a partir d’aquest tram comencem a pujar pendents forts fins a 17% (no molt prolongades), un cop a dalt fem una baixada fins a la ctra. del Coll de Banyuls a Espolla i escollim el cam√≠ irregular (constants pujades i baixades lleus) fins a Espolla. Un cop estiguem al poble podrem reposar i menjar amb els restaurants de la zona, un cop agafades forces, podem tornar per Sant Climent de Sescebes o agafar Mollet de Peralada (hi ha rutes que no passen per carretera) per finalment tornar al punt d’inici i donar per acabada la ruta.

• 50,06 km (Nivell Moderat)