Rutes BTT

• Camí Natural de la Muga

El camí Natural de la Muga segueix el curs del riu la Muga i connecta diferents Espais Naturals de Girona, com l’Espai d’Interès Natural (EIN) de l’Alta Garrotxa, l’EIN de les Salines, l’EIN dels Penya-segats de la Muga i El Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà. Al seu pas es van descobrint diferents hàbitats associats al riu, des del Bosc de Ribera fins a les planes fluvials, unint d’aquesta manera els Pirineus amb el Mar Mediterrani.

Al llarg d’uns 40 quilòmetres, el Camí Natural passa pels termes dels municipis de Sant Llorenç de la Muga, Terrades, Boadella i les Escaules, Pont de Molins, Cabanes, Peralada i Castelló d’Empúries-Empuriabrava. A través d’una ruta que permet practicar activitats com la pesca, el cicloturisme, el senderisme, ja que pot realitzar-se a peu, bicicleta o amb cavall.

PODEU VEURE EL MAPA FENT CLIC AQUÍ

Font: Ministerio de Medio Ambiente

img_2381_tcm7-157064_1         1127877

• Camí Vilabertran, Bunker, Observatori, Castell de Mont Roig a Vilabertran

Es surt de Vilabertran direcció cap a Cabanes i d’allà cap a Biure, un cop som a Biure agafem el corriol del costat del riu i tot recte fins a Agullana 4 km aproximadament, girem a la dreta cap al Castell de Mont-Roig, abans de fer la pujada final seguim recta fins el Bunker/Observatori de Mont-Roig, un cop explorat baixarem mig km i a l’esquerra tindrem accés a un corriol estret, hi ha un petit tram de 5 metres que es farà a peu i finalment estarem al Castell, llavors baixem fins a arribar a la carretera de Darnius i podrem anar agafant camins fins a arribar a Cabanes i finalment Vilabertran o bé seguit utilitzant la carretera de Darnius fins a Vilabertran.

•  36,53 km (Nivell Moderat)
    • PODEU VEURE EL MAPA FENT CLIC AQUÍ

1200px-Castell_de_Mont-roig_(Darnius)

• Camí Vilabertran, St. Quirze de Colera, Espolla a Vilabertran

Ruta apreciable i fàcil fins a St. Quirce de Colera, a partir d’aquest tram comencem a pujar pendents forts fins a 17% (no molt prolongades), un cop a dalt fem una baixada fins a la ctra. del Coll de Banyuls a Espolla i escollim el camí irregular (constants pujades i baixades lleus) fins a Espolla. Un cop estiguem al poble podrem reposar i menjar amb els restaurants de la zona, un cop agafades forces, podem tornar per Sant Climent de Sescebes o agafar Mollet de Peralada (hi ha rutes que no passen per carretera) per finalment tornar al punt d’inici i donar per acabada la ruta.

• 50,06 km (Nivell Moderat)